znuzna
Admin
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 826
|
|
Glorie&Televiziune - 3-11-2005
Fratii Micula fac rating in marja de eroare « Articolul precedent Articolul urmator »
Oamenii de afaceri Ioan si Viorel Micula au cistigat sute de milioane de euro din apa minerala si sucuri. Buna parte din averea lor se duce insa pe cele doua televiziuni, National si N24, al caror rating mediu zilnic nu trece de 0.3. Periodic, in piata apare zvonul ca afacerea este de vinzare.
In ultimii 15 ani, media romaneasca a cunoscut afaceri spectaculoase, cu mai mult sau mai putin succes. Una dintre cele mai mari desfasurari de forte financiare a fost deschiderea in 2003 a Centrului National Media de catre Viorel si Ioan Micula, doi dintre cei mai bogati oameni din Romania. Desi se dorea lansarea inca din iarna lui 2002, intirzierile tehnice au cauzat un decalaj de aproape un an in planurile familiei Micula. Octombrie 2003 a insemnat momentul in care pe piata de media aparea un post cu dotari tehnice exceptionale, evaluate de surse avizate la aprope 40 de milioane de euro, dar fara o echipa si o grila de programe capabile sa concureze cu celelalte posturi.
Un an mai tirziu, CNM incearca piata din nou, cu lansarea celui de-al doilea canal, N24, post de stiri care nici el nu reuseste sa se bata cu Realitatea TV, dar nici cu mai recent lansata Antena 3. Ambele televiziuni se afla din punctul de vedere al mediei de audienta pe zi sub 0.3%, marja de eroare a TNS-AGB International, compania responsabila de acest gen de masuratori.
Vinzare neconfirmata
De la inceputul verii si pina acum, din piata au aparut in repetate rinduri informatii cum ca fratii Micula cauta cumparator pentru o afacere care nu merge chiar atit de bine pe cum si-ar dori. Primul nume intrat in aceste discutii a fost Gigi Becali, care a declarat ca vrea sa detina un post de televiziune pentru ca imaginea sa din media nu este suficient de buna, declaratie care a fost imediat legata de o presupusa vinzare a Centrului National Media.
Recent, in piata au aparut informatii despre un alt potential cumparator pentru canalele fratilor Micula, si anume unul dintre influentii din PSD, Miron Mitrea, cel care, cu ani in urma, a fost implicat si in afacerile dintre Prima TV si MTV Constanta, afaceri ale caror aspecte nu au fost inca elucidate complet.
Conform informatiilor primite la redactie, Mitrea ar fi achizitionat recent intre 15 si 20% dintre actiunile unuia dintre posturile fratilor Micula contra sumei de 15 milioane de euro.
Nu e Mitrea
„Nu m-am mai intilnit cu domnul Mitrea in ultimul an deloc, si, oricum, in ultimii 5 sau 6 ani m-am intilnit complet intimplator“, a declarat Viorel Micula. „Posturile nu sint in momentul acesta de vinzare, pentru ca sint o afacere care merge bine. Sigur ca daca vine cineva sa ofere 600 de milioane pentru tot, sau 250 pentru unul dintre canale, pot purta o discutie despre asta, pentru ca pina la urma sint om de afaceri si discut cu bani“, a mai precizat Micula. „Oricum, nu cred ca domnul Mitrea are banii necesari sa faca o oferta pentru posturile nostre“, a conchis Micula. Miron Mitrea nu a putut fi contactat din cauza lungilor intruniri de la sediul PSD din ultimele zile.
Chiar merge?
Viorel Micula pretinde ca afacerea merge bine, insa exista argumente care pot sustine contrariul. Aparatura care valoreaza 40 de milioane de euro de la Centrul National Media are ca efect si costuri mari de intretinere care nu pot fi aproximate si pe care reprezentantii celor doua televiziuni nu au dorit sa le faca publice. Omul de afaceri oradean declara la sfirsitul verii ca intregul grup European Drinks si-a crescut incasarile cu 12% fata de anul trecut, o cifra putin mai mare fiind valabila pentru partea de media. Insa aceste cifre sint artificiale, pentru ca mare parte a publicitatii care merge spre titlurile grupului vine dinspre alte firme controlate de familia Micula. Daca eliminam barterele, sponsorizarile si alte variante neplatite, ponderea detinuta de produsele grupului este pe ambele statii National si N24 de 60% din totalul numarului de spoturi difuzate, 52% in cazul National TV si 82% pentru N24. Informatiile sint prelucrate de Splendid MediaZece pe baza monitorizarilor TNS AGB International, copyright ARMADATA S.R.L, informatiile fiind valabile pentru inceputul lunii octombrie. •
sursa
_______________________________________ Afaceri, Idei de Afaceri, Planuri de Afaceri, Stiri despre afaceri, Solutii pentru webmasteri
|
|