znuzna
Admin
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 826
|
|
Clasicele marci europene au viata grea chiar pe propriul teritoriu. Triumph nu scapa de amenintarea asiatica si incearca sa recupereze din handicap cu noile modele din 2007.
Motocicletele Triumph au avut intotdeauna un caracter aparte si o distinctie speciala, iar in comparatie cu masa compacta a unui produs omogen, motoarele Triumph au iesit in evidenta ca fiind unice. Mai simplu spus, nu seamana cu alte motociclete prin aparitie, senzatie si caracter. Aceasta caracteristica este parte a unui proces evolutiv care s-a facut remarcat in ultimii doi ani cu motoare precum surprinzatorul Rocket III, emblematicul Speed Triple si Sprint ST.
Aceste motociclete sunt dovada atentiei reale si a dorintei celor de la Triumph de a-si construi motoarele asa cum vor. Este un proces care a inregistrat un succes relativ in ceea ce priveste vanzarile globale, dar a beneficiat de aprecierea presei si a mentinut prestigiul marcii. De aceea, inca din primele faze ale planificarii, designului si constructiei revolutionarei Daytona 675, Triumph a hotarat sa se bazeze pe aceasta unicitate, un singur cuvant fiind ales pentru a caracteriza intregul proiect: “Incomparabila”.
Daytona 675 se face remarcata pe scena disputata de motocicletele sportive si in esenta reprezinta o proclamatie despre cum trebuie sa arate un Triumph adevarat si, la fel de important, cum trebuie sa se comporte. Pe piata motocicletelor sport, multe motoare sunt vazute asemenea unor consumabile, iar proprietarii le si trateaza in acest fel. In schimb, dorinta celor de la Triumph a fost de a crea o motocicleta atragatoare, pe care detinatorii sa nu inceteze sa o priveasca, sa o aprecieze si, mai presus de orice, sa o piloteze. Pe langa acest tel, a mai fost dorinta de a construi cea mai entuziasmanta si manevrabila motocicleta care a parasit vreodata fabrica din Hinckley, precum si visul de a deposeda cele mai atractive motoare sport de pe piata de titlul lor de frumusete.
Fiind primul model de categorie medie cu trei cilindri, Daytona 675 se distinge instantaneu prin sunetul si senzatiile inimitabile. O contributie importanta este adusa de avantajul evident al unui cuplu bun de la turatii reduse, la care se adauga un suflu puternic in regimuri medii. Pe langa atractia pentru un motor suficient de puternic, o caracteristica esentiala a dosarului de creatie a noului propulsor de 675 cc a fost de a face aceasta unitate racita cu lichid, cu trei cilindri si 12 supape, foarte compacta si ingusta, contribuind astfel la liniile suple ale motocicletei. Cutia cu sase viteze ajuta la obtinerea unei dimensiuni mici a grupului motopropulsor, fiind si prima cutie de la Triumph care are rapoarte foarte apropiate pentru toate cele sase viteze, punand perfect in valoare puterea si cuplul motorului. Alezajul si cursa sunt de 74,0 x 52,3 mm, puterea atinge 125 CP la 12.500 rpm, iar cuplul ajunge la 72 Nm la 11.750 rpm.
Foarte multa munca a fost depusa pentru optimizarea noului motor al lui Daytona 675 fara a inlatura nici o farama din caracterul innascut al celor trei cilindri. Desi motorul se comporta ca unul de rasa competitionala, soliditatea Triumph este prezenta in fiecare componenta.
Sistemul de injectie Keihin cu bucla inchisa montat pe Daytona 675 foloseste un trio de corpuri de acceleratie si trei injectoare multi-spray cu 12 duze. Aerul este aspirat printr-o fanta plasata intre blocurile optice si trece direct prin mijlocul partii frontale pentru a ajunge la filtrul de aer. O clapeta controlata electronic, plasata in dreptul cutiei filtrului, imbunatateste nivelul acustic si performantele in toate regimurile de turatie. Sistemul de evacuare este echipat cu o toba de esapament montata sub sa, avand si o supapa secundara, pentru a asigura un plus de cuplu la turatii reduse. Motorul se conformeaza normelor Euro 3 obligatorii, fiind in lucru pentru Euro 4.
sursa:
31.3KB
_______________________________________ Afaceri, Idei de Afaceri, Planuri de Afaceri, Stiri despre afaceri, Solutii pentru webmasteri
|
|