znuzna
Admin
 Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 826
|
|
Concurenta in segmentul break-urilor supersport devine tot mai acerba, in special dupa ce BMW a prezentat versiunea M5 Touring.
Asemenea marcilor germane concurente, care au introdus in segment break-uri cu performante de supercar, BMW actioneaza similar si adauga prefixul “M” pentru varful de gama al Seriei 5 Touring. Introducerea lui M5 Touring coincide cu prezentarea versiunii revizuite a Seriei 5, pentru caroseria berlina, cat si pentru varianta break. Avand in vedere ca versiunile precedente s-au bucurat de un succes considerabil, noile modele beneficiaza de imbunatatiri la toate capitolele. Respectandu-si statutul de varf de gama, M5 Touring vine cu numeroase particularitati vizuale si tehnice, menite a respecta filosofia BMW in ceea ce priveste linia sportiva “M”.
Inca de la prima vedere, modelul se remarca prin partea frontala redesenata. Spoilerul a imprumutat formele de la berlina M5, iar designul exterior a fost astfel gandit incat sa faca dovada sportivitatii pure. Cu toate ca linia generala urmeaza formele Seriei 5 Touring, parametrii caracteristici modelelor “M” ies imediat in evidenta. Prizele de aer generoase ca dimensiuni, pragurile laterale si “branhiile” amplasate pe aripi sunt doar cateva exemple in acest sens. Pragurile dispun de un contur suplimentar, in timp ce plafonul coboara treptat catre spate, reducandu-se astfel suprafetele vitrate. Partea posterioara pastreaza caracterul dinamic general prin evacuarile duble, cromate. In ceea ce priveste stopurile, acestea dispun de sistemul de iluminare cu LED-uri orizontale. Pe langa latura functionala, schimbarea reprezinta si un artificiu prin care se accentueaza latimea spatelui masinii.
In ceea ce priveste designul interior, M5 Touring etaleaza aceleasi trasaturi care se regasesc si in versiunea “standard” a Seriei 5. Chiar daca nu sunt majore, modificarile au fost realizate ergonomic si cu atentie sporita la detalii. Spre exemplu, panourile interioare ale usilor au fost usor restilizate, comenzile de blocare a portierelor si actionarea geamurilor fiind incluse in cotiere. Criticat in trecut pentru greutatea in utilizare, sistemul iDrive se regaseste si in dotarea noului M5 Touring.
Avand opt functii speciale, acesta permite o accesare mai usoara a mai multor functii, precum sistemul de navigatie sau telefonul mobil. Tapiteria din piele completeaza cu succes interiorul in doua nuante, iar scaunele dispun de o serie larga de ajustari, cu posibilitate de memorare. De remarcat functia de incalzire, suportul lombar, precum si suportul lateral activ, o caracteristica intalnita si la berlina M5. Sistemul de suport lateral activ (Active Seat) detecteaza inclinarile laterale si schimbarile bruste de directie, actionand corespunzator asupra fermitatii scaunului. Acest sistem include trei moduri presetate: “Confort”, “Normal” si “Sport”. Sistemul audio montat pe M5 Touring respecta caracterul performant al modelului si dezvolta nu mai putin de 825 W prin 16 difuzoare.
Pe langa performantele dinamice de exceptie, M5 Touring respecta definitia unui break. Modelul dispune de un portbagaj spatios, acelasi de la Seria 5 Touring, cu un volum de 1650 de litri.
Sub capota regasim propulsorul V10 de 5 litri, premiat la concursul “International Engine of the Year”. Acesta dezvolta 507 CP la 7.750 rpm si 520 Nm. Demarajul de la 0 la 100 km/h se produce in 4,8 secunde (cu 0,1 secunde mai lent decat in cazul berlinei), iar viteza maxima este de 250 km/h. Limitata electronic insa, caci altfel M5 Touring ar putea ajunge pana la 320 km/h, conform oficialilor BMW. Pentru transmisie a fost aleasa o cutie de viteze secventiala cu sapte rapoarte si functie Drivelogic. Viteza de schimbare a rapoartelor include 11 setari diferite, pentru ca soferul sa o poata personaliza in functie de stilul de condus. Sase dintre aceste setari sunt disponibile pentru modul de transmisie manual, in timp ce alte cinci sunt rezervate transmisiei automate. O alta caracteristica interesanta a acestei cutii o constituie functia “Launch Control”, care asigura demaraje perfecte. Asemeni berlinei M5, noul M5 Touring vine echipat cu sistemul de control al tractiunii DSC Plus.
Avand trei moduri de functionare, acesta aduce o nota pozitiva la nivelul performantelor si stabilitatii. Pentru standarde inalte de manevrabilitate si tractiune, constructorul bavarez a montat diferentialul variabil M. Un rol important in performantele dinamice ale masinii il joaca si sistemul Electronic Damper Control (EDC), care actioneaza la nivelul suspensiilor in trei moduri, in functie de conditiile de drum.
sursa:
38.9KB
_______________________________________ Afaceri, Idei de Afaceri, Planuri de Afaceri, Stiri despre afaceri, Solutii pentru webmasteri
|
|